Adaptacyjne uczenie się: kluczowa kompetencja w erze ciągłych zmian

Adaptacyjne uczenie się staje się kluczową kompetencją w czasach ciągłych przemian technologicznych i społecznych. Rozumiemy je jako zdolność szybkiego przyswajania nowych umiejętności i elastycznego dostosowywania się do tego, co nowe. Znaczenie tej kompetencji jest szczególnie istotne w sytuacji, kiedy tradycyjne modele edukacji, oparte na statycznej wiedzy, ustępują koncepcji „uczenia się przez całe życie”.

W trakcie wystąpienia przeanalizujemy komponenty tej kompetencji oraz metody jej rozwijania. Zastanowimy się także, jak wiedza o mechanizmach psychologicznych może pomóc w jej kształtowaniu.

    dr Agnieszka Popławska

    Psycholog organizacji i zarządzania. Ukończyła także studia magisterskie z ekonomii, specjalność marketing. Pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Sopocie. Współpracuje z otoczeniem biznesowym i uczestniczy w projektach doradczych z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim i marketingu. Jest współzałożycielką spółki spin off Uniwersytetu SWPS – C-Future, która zajmuje się diagnozowaniem i rozwojem kompetencji przyszłości w branży IT oraz służbie zdrowia. W pracy badawczej szczególnie interesuje się różnymi kontekstami przetwarzania informacji – w komunikacji marketingowej, rzeczywistości wirtualnej czy procesach uczenia się (np. uczeniu utajonym).