Panel dyskusyjny: Wolontariat jako przestrzeń rozwoju

Nikogo nie trzeba przekonywać do zalet wolontariatu, ani do tego, że wolontariusze mogą rozwijać takie kompetencje jak: innowacyjność, kreatywność, umiejętność pracy zespołowej, organizacja i planowanie, komunikatywność czy empatia i aktywne słuchanie. Podczas panelu dyskusyjnego zastanowimy się, jak pracować z wolontariuszami, żeby mieli szansę rozwijać te kompetencje. Zapytamy ekspertki i ekspertów, czym się charakteryzuje dzisiejszy wolontariat. Posłuchamy o dobrych praktykach i błędach, których można uniknąć.

    Dominika Jagiełło

    Koordynatorka wolontariatu w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Doświadczona w prowadzeniu warsztatów i procesów wolontariackich, podczas których kładzie nacisk na świadomość wzrostu kompetencji wolontariuszy. Od kilku lat członkini kapituły Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej, w tym roku pełniąca rolę przewodniczącej. Od lat ekspertka w polskiej Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności. Współpracuje z Ochotnikami Warszawskimi (program wspierania wolontariatu), prowadząc wizyty studyjne i warsztaty na temat wolontariatu. Szczególnie bliskie jest jej włączanie młodzieży w procesy decyzyjne w trakcie realizacji programów wolontariackich. Prywatnie amatorka śpiewu chóralnego i psów.

    Małgorzata Misztela

    Ekspertka w Programie Korpus Solidarności, Narodowego Instytutu Wolności CRSO, zaangażowana zawodowo w budowanie i rozwijanie wolontariatu na poziomie regionów i ogólnopolskim, trenerka STOP, absolwentka PROMENGO, autorka publikacji o wolontariacie, członkini grupy roboczej ds. aktywizmu i wolontariatu przy Minister ds. Społeczeństwa Obywatelskiego, od czasu do czasu wolontariuszka.

    Magdalena Piotrowska

    Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją nauczycielską, nauczycielka języka polskiego jako obcego osób dorosłych w trakcie studiów podyplomowych z glottodydaktyki. W Fundacji Ocalenie pracuje jako managerka kursów polskiego dla osób dorosłych z doświadczeniem migracji, w tym uchodźstwa. Od 20 lat związana z edukacją formalną i nieformalną. Pracowała w szkole jako nauczycielka języka polskiego i wychowawczyni, organizowała studia dla 4000 dzieci w wieku 6-14 lat w Fundacji Uniwersytet Dzieci.